Ślimakowe ![](http://www.darex-lozyska.pl/download/slimakowe2.gif)
Motoreduktory ślimakowe typu RMI i UMI są jednostopniowymi, lekkimi, kompaktowymi przekładniami. Przekładnie dostępne z przelożeniami od 7 do 10 000. Ciekawostką w tego typu przekładniach jest możliwość zastosowania sprzęgła przeciążeniowego z możliwością regulacji momentu obrotowego. Stosowane są przede wszystkim w prostych aplikacjach napędowych, gdzie duże znaczenie ma oszczędność miejsca i sposobu jego montażu.
Walcowo-ślimakowe ![](http://www.darex-lozyska.pl/download/walcowo-slimakowe.gif)
Motoreduktory walcowo-ślimakowe typu CB CR. Sprawność tego typu przekładni jest znacznie lepsza niż przekładni ślimakowej. Zaletą jest również bardzo cicha praca oraz niwielkie rozmiary. Poprzez zastosowanie stopnia walcowego ze stopniem ślimakowym w małej obudowie uzyskano duże przełożenia.
Walcowe ![](http://www.darex-lozyska.pl/download/walcowe.gif)
Motoreduktory walcowo-płaskie typu PMP, PMF stanowią modyfikację przekładni walcowych. W zakresie przekładni walcowych-płaskich oferujemy przekładnie dwu i trójstopniowe. Przekładnie tego typu mogą posiadać na wyjściu tuleje zdawczą, wał pełny, jak w przypadku przekładni walcowych prostych. Sposób zabudowy reduktora walcowego płaskiego do urządzenia to kołnierz lub za pomocą korpusu.
Walcowe-płaskie ![](http://www.darex-lozyska.pl/download/walcowe-plaskie.gif)
Motoreduktory walcowo-płaskie typu PMP, PMF stanowią modyfikację przekładni walcowych. W zakresie przekładni walcowych-płaskich firma oferuje przekładnie dwu i trójstopniowe. Przekładnie tego typu mogą posiadać na wyjściu tuleje zdawczą, wał pełny, jak w przypadku przekładni walcowych prostych. Sposób zabudowy reduktora walcowego płaskiego do urządzenia to kołnierz lub za pomocą korpusu.
Walcowe-stożkowe ![](http://www.darex-lozyska.pl/download/walcowe-stozkowe.gif)
Motoreduktory walcowo-stożkowe typu OMP, OMF. Reduktory te mogą posiadać na wyjściu zarówno wał pełny jedostronny jak i dwustronny lub tuleje drążoną. Charakteryzują się wysoką sprawnością oraz wysokimi momentami wyjściowymi. Motoreduktory typu OMP, OMF zostały zaprojektowane tak, aby maksymalnie zredukować hałas powstający podczas pracy.
Stożkowe ![](http://www.darex-lozyska.pl/download/stozkowe.gif)
Przekładnie stożkowe typu ZL, Z. Jest to typoszereg reduktorów stożkowych. Seria Z charakteryzuje się dużą sprawnością oraz cichobieżnością. Reduktory typu ZL, Z posiadają dużą elastyczność konfiguracji wejścia i wyjścia. Korpusy wykonane z aluminium lub stali. Zastosowanie jako multiplikatory
Planetarne ![](http://www.darex-lozyska.pl/download/przekladnia_planetarna.gif)
Motoreduktory planetarne typu RD, MD, PD. Reduktory te składają się z koła centralnego, jarzma czyli koła o uzębieniu wewnętrznym oraz kół satelitarnych. Przekładnie planetarne charakteryzują się wysoką sprawnością, małymi gabarytami w stosunku do przenoszonych mocy. Możliwość uzyskania bardzo dużych przełożeń ponad i=3000. Bardzo duża elastyczność w montażu reduktora do urządzenia.
Przekładnie dużych mocy ![](http://www.darex-lozyska.pl/download/duzychmocy.gif)
Przekładnie walcowo-stożkowe typu RXP, RXO. Charakteryzują się możliwością przenoszenia bardzo dużych momentów przy zachowaniu dużej sprawności. Przekładnie typu RXP, RXO moga występować jako aplikacja przekładni z silnikiem lub sam reduktor. Dostępne w wykonanieach jedno, dwu, trzy lub czterostopniowym
Napędy wind ![](http://www.darex-lozyska.pl/download/napedywind.gif)
Przekładnie walcowe równoległe typu RXP LIFT. Tę podgrupę motoreduktorów walcowychzastosowano przy napędach wind. Przekładnie charakteryzują się zwartą budową, cichobieżnością. Jako dodatkowa aplikacja dostępna chłodnica oleju.
Napędy suwnic ![](http://www.darex-lozyska.pl/download/napedysuwnic.gif)
Przekładnie walcowo-stożkowe typu RXPO. W tej grupie mamy do wyboru czternaście wielkości mechanicznych przekładni. Ta grupa przekładni znalazła swoje zastosowanie w napędach suwnic.
Z łożyskiem oporowym ![](http://www.darex-lozyska.pl/download/zlozyskiemoporowym.gif)
Przekładnie walcowo-stożkowe typu RXP EST. Ta grupa przekładni znalazła zastosowanie w wytłaczarkach. Przekładnie dostępne jako aplikacje z kołnierzem IEC pod silnik elektryczny lub jako reduktor z wałem pełnym na wejściu. Możliwość zastosowania chłodnicy oleju. W każdej wielkości mechanicznej mamy do wyboru dwa typy łożysk oporowych.
Wariatoty ![](http://www.darex-lozyska.pl/download/wariator.gif)
Przekładnie bezstopniowe tzw. wariatory typu VMF, VMP dostępne w czterech wielkościach mechanicznych w wersjach mocowania jako kołnierzowe, łapowe lub łapowo kołnierzowe. Wariator służy do mechanicznej regulacji obrotów wyjściowych z silnik. Regulacja obrotów wyjściowych od 125/600, 190/100, 360/2000/ Możliwość spasowania wariatora z motoreduktorem ślimakowym lub zębatym.